Hvordan at være en ægte professionel i din rengøring forretning

By | april 7, 2019

Med det store antal af rengøring virksomheder derude, hvordan du får din virksomhed til at skille sig ud? At være en professionel i alle aspekter af din rengøring forretning vil gå en lang vej mod viser dine kunder og potentielle kunder, at du er seriøs om at gøre det bedste job, som du kan gøre. Har du baggrund, viden og erfaring til at blive en professionel? Det kan du tro! Gør det bedste job, som du kan gøre og har en professionel attitude er hvad det tager for at vise dine kunder du gå det ekstra skridt.

Der er flere faktorer, der kommer til at tænke på når du tænker på at blive en professionel i forretningsområdet rengøring: udseende, pålidelighed, videreuddannelse, stolthed i dit arbejde, behandling af kunder og ansatte med respekt og ærlighed, og overholder generelt etikette regler.

Udseende: Som en rengøringsmidler entreprenør du sandsynligvis ikke vil være iført en jakkesæt og slips, men dit udseende er stadig vigtigt, og det kan efterlade et varigt indtryk på folk. Mens rengøring en konto blevet tøjet uden tvivl tilsmudset; Men, når mødet med klienter bør du altid have en pæn og ren udseende. Arbejde shirts med dit firmanavn og -logo også give dig en måde at markedsføre din virksomhed. Udover din personlige fremtoning, skal dit udstyr og selskab køretøj være rene. Efter alt, hvis dine kunder kan se at dit udstyr ikke er ren, hvad tro vil de have i din rengøring evner?

Pålidelighed: Din rengøring klienter afhænger dig rettidig tjenesteydelser, så deres bygninger er ren for deres medarbejdere, kunder og besøgende. Medarbejderne bør dukke op til tiden og gøre arbejdet som kræves. Uanset om det er bare du eller din rengøringspersonalet, dine klienter afhængig af du ikke kun rense, men uden at bryde elementer eller ødelægger tæppe, gulv eller møbler. Hvis noget sker, du har brug at blive en “professionel” og lade kunden vide, du vil tage sig af erstatningen.

Efteruddannelse: Der er konstante forbedringer i kemikalier, udstyr og rengøring procedurer. Det er vigtigt at indse du kan aldrig “ved alt”, men villig til at bruge lidt tid hver uge læse og lære, hvad er nyt i branchen.

Stolthed i dit arbejde: ingen tvivl om, nogle arbejdspladser vil være lettere end andre, men at sætte 100% ind i hvert job, store som små, kan skille dig ud fra de andre rengøring virksomheder i dit område. Der er også noget mere tilfredsstillende til enhver erhvervsdrivende end at se et godt stykke arbejde.

Behandling af kunder og medarbejdere med respekt: rengøring kunder kan være let at arbejde for eller ekstremt vanskelige og krævende. Det er altid nemmere at smile og sige goddag til et venligt ansigt, men det er lige så vigtigt at være venlig over for de krævende kunder.

Selvom du kan have startet dit rengøringsfirma som en one-person forretning, når du har medarbejdere på bord, behandle dem som individer og værdsatte medlemmer af teamet. Bede om deres udtalelser og være åben for deres ideer. Sørg for at dine medarbejdere ved, hvad du forventer af dem og at de også forventes at fungere som professionelle.

Ærlighed: Være ærlig over for dine kunder om de tjenester, du leverer, og hvad disse tjenester koste. Holde fast ved retningslinjerne i de aftaler, som du har med dine kunder. Og vær ikke bange for at lade en rengøring kunde vide der er tjenester, som du ikke giver hvis du ikke har det personale, udstyr eller viden til at gøre en job ordentligt.

Også overholde følgende generelle etikette retningslinjer:

* Lad dine personlige problemer derhjemme og dit arbejde problemer på arbejdspladsen – også selvom du arbejder ud af dit hjem Sørg for der er en adskillelse mellem to.

* Undgå brug af bandeord.

* Ikke spise, ryge eller drikke på jobbet.

* Holde sig ude af skrivebord skuffer og arkivskabe og læser ikke løse papirer, der er tilbage på skriveborde og tabeller.

* Ikke tage nogen elementer fra kunder selv om det noget, som de kastede i papirkurven.

* Ikke bruge en kundes telefoner, medmindre du har tilladelse til at gøre det og så kun i nødstilfælde eller hvis det er nødvendigt for dig (eller dine medarbejdere) til ur og ur.

Dit rengøringsfirma kan skille sig ud fra mængden ved at indarbejde ovenstående retningslinjer i sin daglige rutiner og praksis. En ægte professionel er en person, der sætter en ære i deres arbejde og er altid villige til at gå den ekstra mil. At sætte det lille ekstra i til hvad du laver vil vise dine kunder, at du er den bedste til jobbet!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *